REGULAMIN
świadczenia usług w drodze elektronicznej
przez Centrum Technologii Mobilnych Mobiltek sp. z o.o.
§1
Postanowienia Wstępne
1.Niniejszy Regulamin określa warunki i zasady świadczenia przez Usługodawcę usług polegających na umożliwieniu Usługobiorcy korzystania z Portalu.
2. Regulamin sporządzony został przez Usługodawcę.
3. Każdy może zapoznać się nieodpłatnie z treścią Regulaminu przed zawarciem Umowy.
4.Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344 z późn. zm.).
5. Regulamin zostaje udostępniony Usługobiorcy przed zawarciem Umowy poprzez zamieszczenie go na stronie WWW Usługodawcy pod adresem https://smartsend.pl/ w postaci elektronicznej, pozwalającej na jego pozyskanie, przechowywanie i odtwarzanie w zwykłym toku czynności.
6. Świadczenie usług objętych Umową oraz Regulaminem nie wymaga uzyskania zezwolenia ani koncesji.
§2
Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia, pisane z wielkiej litery będą miały następujące znaczenie:
1. „Bon” – wydawany przez Mobiltek na zamówienie Partnera, uprawniający Partnera do uiszczania opłat za świadczenia Mobiltek dostępne w ramach Usługi. Bon stanowi tzw. “bon SPV” i nie stanowi pieniądza elektronicznego;
2. „Cennik” – cennik Usługi SmartSend, stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu;
3. „Dni Robocze” – oznacza dni od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Rzeczypospolitej Polskiej;
4. “Klucz API” – unikalny identyfikator generowany w Portalu, umożliwiający dostęp do Usługi poprzez interfejs programistyczny. Dostęp poprzez API jest traktowany jak każdy inny dostęp do Usługi;
5. „Komunikat” – oznacza przesyłane Partnerowi przez Mobiltek lub udostępnione w Portalu informacje, wytyczne lub wymogi związane z Portalem lub Usługą, do których Partner winien się stosować;
6. „Konto” – oznacza część Systemu Informatycznego Usługodawcy udostępnianą Usługobiorcy, za pomocą której Usługobiorca korzysta z Usługi. Konto jest powiązane z numerem NIP Partnera, dla danego numeru NIP może istnieć w danym czasie tylko jedno konto;
7. „Login” – Adres email podany przez Partnera w trakcie rejestracji do Portalu. Musi być unikalny w systemie;
8. „Nadpis” – tekst, zastępujący Numer Telefonu Nadawcy w wiadomości SMS. Prawo użycia
danego Nadpisu może wynikać z wybranego planu Usługi lub zostać przyznane przez Mobiltek na wniosek Partnera;
9. „Numer Dedykowany” – Numer Telefonu Nadawcy oddany do dyspozycji Usługobiorcy na wyłączność;
10. „Numer Telefonu Nadawcy” – numer prezentowany w polu „nadawca” wiadomości SMS. Numer Telefonu Nadawcy może pochodzić z publicznej puli numeracji Operatora lub być numerem skróconym. Numer Telefonu Nadawcy może być przydzielony z puli wspólnej dla wielu Usługobiorców lub przeznaczony do indywidualnego użycia przez danego Usługobiorcę („Numer dedykowany”);
11. „Operatorzy” – Orange Polska S.A., T-Mobile Polska S.A., Polkomtel Sp. z o.o., P4 Sp. z o.o., Polsat Cyfrowy S.A. oraz ich następcy prawni a także inne podmioty dysponujące sieciami telekomunikacyjnymi (względnie oferujące dostęp do nich) umożliwiającymi Partnerowi korzystanie z USS za pomocą Portalu; Aktualna lista Operatorów, dla których Usługa jest dostępna jest zawarta w Cenniku, a zmiana tej listy nie stanowi zmiany Umowy;
12. „Portal” – oznacza część Systemu Informatycznego Usługodawcy udostępnianą
Usługobiorcy, za pomocą której Mobiltek zapewnia dostęp do usługi USS . Portal jest dostępny pod adresem;
13. „Regulamin” – oznacza niniejszy Regulamin oraz aneksy i załączniki do niniejszego Regulaminu;
14. „SMS” – wiadomość tekstowa bez znaków specjalnych zawiera maksymalnie do 160 znaków,wiadomość tekstowa ze znakami specjalnymi zawiera maksymalnie do 70 znaków;
15. „Strona” lub „Strona Umowy” – oznacza odpowiednio Usługobiorcę albo Usługodawcę;
16. „Strony Umowy” – oznacza łącznie Usługobiorcę i Usługodawcę;
17. „System Informatyczny” – oznacza infrastrukturę teleinformatyczną, sprzęt komputerowy wraz z urządzeniami peryferyjnymi, a także oprogramowanie komputerowe, w tym aplikacje sieciowe;
18. „Umowa” – oznacza umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną polegających na umożliwieniu Usługobiorcy korzystania z Portalu w tym z Usługi zawieraną między Mobiltek a Partnerem w trybie określonym w Regulaminie;
19. „UOPDO” – umowa powierzenia przez Partnera przetwarzania danych osobowych Mobiltek zawierana wg. wzoru stanowiącego załącznik 2 do Regulaminu wraz z zawarciem Umowy;
20. „Usługa SmartSend” , „USS” lub “Usługa”– odpłatna usługa świadczona przez Mobiltek Partnerowi w drodze elektronicznej polegająca na umożliwieniu wysyłania oraz odbierania przez Partnera za pomocą Portalu oraz systemów informatycznych Operatorów wiadomościSMS do Użytkowników Końcowych, konfigurowania danych takich wysyłek, definiowania nadpisów itp. Dostęp do USS możliwy jest w szczególności przez Portal lub Klucz API. Szczegółowe dane USS w tym rodzaje planów USS oferowanych przez Mobiltek znajdują się w Cenniku;
21. „Usługobiorca” lub „Partner”– osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą na podstawie właściwych przepisów prawa, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej ale mająca zdolność prawną i prowadząca działalność gospodarczą, korzystająca z Usługi w celach związanych z tą działalnością gospodarczą;
22. „Usługodawca” lub „Mobiltek” – oznacza Centrum Technologii Mobilnych Mobiltek sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, adres: ul. Józefińska 2, 30-529 Kraków, zarejestrowaną przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieście w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 1011906, NIP 675-12-795-14, Regon 356564304;
23. „Użytkownik Końcowy” – posiadacz lub użytkownik danego numeru telefonu GSM (tzw. MSISDN), do którego Partner wysyła za pośrednictwem Portalu SMS;
24. „Użytkownik Systemu” – osoba posługująca się Loginem i hasłem do autoryzacji dostępu do Portalu;
25. “Welcome Pack” – testowy plan powitalny przysługujący nowym, zarejestrowanym Partnerom, na zasadach określonych w Cenniku;
§3
Postanowienia Ogólne
- Portal jest przeznaczony dla Partnerów mających status przedsiębiorcy i prowadzących działalność gospodarczą, zamierzających korzystać z Portalu w celach związanych z tą działalnością gospodarczą.
- Partner ma obowiązek korzystania z Portalu oraz z Usługi zgodnie z ich przeznaczeniem. Zakazane jest:
- dostarczanie przez Partnera treści o charakterze bezprawnym za pośrednictwem czy z wykorzystaniem Portalu lub Klucza API, w szczególności zaś w związku z Usługą SmartSend;
- korzystanie z konta w Portalu lub Klucza API w sposób niezgodny z powszechnie obowiązującym prawem, Regulaminem, Komunikatami, dobrymi obyczajami, zasadami współżycia społecznego czy w celu obejścia tych postanowień lub reguł;
- umożliwianie dostępu do Portalu lub Klucza API stronom trzecim, bez względu na charakter relacji łączących Partnera z taką stroną trzecią. Za naruszenie postanowień zdań poprzedzających odpowiedzialność wobec Mobiltek jak i osób trzecich ponosi wyłącznie Partner;
- podawanie przy rejestracji tzw. jednorazowych adresów e-mail lub numerów telefonów systemów automatycznego odbierania wiadomości;
- podszywanie pod osobę, podmiot trzeci zarówno w relacji z Mobiltek jak i Użytkownikiem Końcowym.
- Partner oświadcza, że:
- prowadzi działalność gospodarczą zgodnie z właściwymi przepisami prawa, w tym obowiązującymi powszechnie w Polsce oraz posiada wymagane uprawnienia do prowadzenia tej działalności;
- jest zainteresowany korzystaniem z Usług udostępnianych przez Mobiltek;
- zamierza korzystać z Usługi w celach związanych bezpośrednio z prowadzoną przez siebie działalnością gospodarczą lub zawodową;
- zobowiązuje się, że w ramach współpracy z Mobiltek będzie przestrzegał przepisów powszechnie obowiązującego prawa, postanowień Regulaminu, Komunikatów, dobrych obyczajów, zasad współżycia społecznego oraz praw osób trzecich, w szczególności zaś praw do własności intelektualnej, nie będzie powodował nadużyć telekomunikacyjnych, sztucznego ruchu czy podszywał się pod osoby trzecie a ponadto, że wszelkie obowiązki będzie wykonywał z należytą starannością wymaganą od profesjonalisty;
- Osoba zawierająca Umowę z Mobiltek potwierdza, że:
- ma prawo do reprezentowania Partnera i zaciągania w jego imieniu i na jego rzecz zobowiązań oraz dokonywania rozporządzeń;
- posiada prawo do korzystania z numeru telefonu i adresu e-mail podanego przy rejestracji.
- Mobiltek nie oferuje ani nie jest zobowiązany do dokonywania jakiejkolwiek integracji technicznej Portalu ani USS z systemami informatycznymi Partnera.
- Z zastrzeżeniem postanowień ust. 5 powyżej, Mobiltek zapewnia pomoc techniczną związaną z bieżącą obsługą Portalu.
- Do korzystania z Portalu oraz Usług wymagane jest posiadanie Systemu Informatycznego pozwalającego na korzystanie z zasobów Internetu, skrzynki e-mail oraz współczesnej przeglądarki zasobów internetowych umożliwiającej wyświetlanie stron WWW. Zaleca się stosowanie najbardziej aktualnej wersji przeglądarki opartej na silniku Chromium, z włączoną opcją obsługą plików cookies, local storage, Java Script i TLS 1.1 lub nowszego. Portal może być niezgodny z niektórymi dodatkami do przeglądarek. Do korzystania z API konieczne jest użycie TLS minimum 1.1.
§4
Rejestracja w Portalu. Weryfikacja Partnera
- Korzystanie z Portalu wymaga rejestracji oraz weryfikacji Partnera przez Mobiltek. Podczas rejestracji wymaga się podania numeru telefonu, adresu e-mail powiązanego z Kontem oraz numeru NIP Partnera, a następnie aktywowania Konta oraz ustalenia hasła. Do czasu pozytywnej weryfikacji Partnera jego konto w Portalu nie będzie aktywne.
- Administratorem danych osobowych podanych w procesie rejestracji lub aktywacji konta jest Mobiltek. Polityka prywatności znajduje się pod adresem www.smartsend.pl/polityka_prywatnosci
- Rejestracji w Portalu może dokonać wyłącznie Partner spełniający wymagania określone w §3 Regulaminu.
- Rejestracja w Portalu wymaga:
- wypełnienia formularza rejestracyjnego, w tym podania tam prawdziwych, wymaganych danych niezbędnych do świadczenia Usługi w rozumieniu przepisów ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- akceptacji Regulaminu.
- Przesłanie formularza rejestracyjnego jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią Regulaminu, zaakceptowaniem jego postanowień, jak również ze złożeniem przez Partnera oświadczenia o spełnieniu wszystkich wymagań wynikających z Regulaminu.
- Login do Konta nie może być zmieniony.
- Adres e-mail podany jako Login do Konta musi być unikalny.
- Jeśli z jakiegoś powodu rejestracja się nie powiodła/nie została dokończona, ponowne użycie tych samych danych rejestracyjnych możliwe jest po upływie 24h od rozpoczęcia wcześniejszego procesu rejestracji.
- Mobiltek jest uprawniony do odmowy rejestracji w Portalu w przypadku, w którym podmiot domagający się takiej rejestracji nie spełnił wymagań wynikających z Regulaminu, nie przestrzega jego postanowień lub nie przeszedł pozytywnie procedury weryfikacji opisanej niżej.
- Mobiltek wysyła do Partnera, na podane przez niego: numer telefonu (MSISDN) wiadomość SMS z kodem weryfikacyjnym, a na adres poczty elektronicznej link aktywacyjny. Przedmiotowy link może mieć ograniczoną ważność czasową wskazaną w tej wiadomości. Partner aktywuje dostęp do Portalu za pomocą otrzymanego linku oraz SMS. Mobiltek potwierdza dokonanie rejestracji za pomocą wiadomości poczty elektronicznej wysłanej wraz z Regulaminem na adres e-mail podany przez Partnera w toku rejestracji (po aktywacji opisanego wyżej linku). Umowa (w tym UOPDO) zostaje zawarta z momentem takiego potwierdzenia.
- Weryfikacja Partnera polega na m.in. sprawdzeniu zgodności podanych przez niego w toku rejestracji danych ze stanem faktycznym oraz spełniania warunków Regulaminu. Partner nie ma prawa do korzystania z Usługi bez pozytywnej weryfikacji lub po jej utracie.
- Mobiltek rezerwuje sobie prawo żądania przedłożenia dokumentów lub informacji służących potwierdzeniu prawdziwości podanych danych, identyfikacji Partnera oraz osoby działającej w jego imieniu, a także potwierdzających status Partnera. Nie wyklucza to innych wymagań Mobiltek służących weryfikacji Partnera, w tym jego danych czy wiarygodności finansowej oraz wpisania podanego przez Partnera numeru konta bankowego (dla realizacji ewentualnych zwrotów) na tzw. „białą listę” podatników VAT. Mobiltek każdorazowo zawiadomi Partnera o takich wymaganiach. Mobiltek ma prawo wymagać poświadczenia kopii tych dokumentów za zgodność z oryginałem własnoręcznym podpisem Usługobiorcy (osoby go reprezentującej) czy przez notariusza lub inny podmiot uprawniony do autoryzacji dokumentów.
- Dokumenty, o których mowa powyżej to – dla podmiotów mających miejsce zamieszkania czy siedzibę w Polsce - w szczególności: informacja odpowiadająca odpisowi aktualnemu z KRS czy informacja z CEIDG, decyzja o nadaniu nr NIP.
- Dane Partnera są uzupełniane automatycznie w procesie rejestracji, w oparciu o dane dostępne w GUS, „białej liście podatników” i innych publicznych rejestrach. Mobiltek nie odpowiada za poprawność takich danych. Zmiana niektórych danych Partnera podanych w Portalu jest możliwa za pomocą mechanizmów dostępnych w Portalu. Każda taka zmiana może ponowić proces weryfikacji. Mobiltek rezerwuje sobie prawo ponawiania weryfikacji przy dokonywaniu takich zmian. Dla ponownej weryfikacji postanowienia ust. 9-12 niniejszego paragrafu stosuje się odpowiednio.
- Mobiltek rezerwuje sobie prawo odmowy podjęcia ponownej współpracy z Partnerem, z którym rozwiązał Umowę w związku z naruszeniem przez Partnera Umowy, Regulaminu, zasad współżycia społecznego czy przepisów prawa powszechnie obowiązującego (rozwiązanie nastąpiło jako sankcja za takie naruszenie).
- Użytkownik Systemu posiadający uprawnienia administracyjne może dodawać nowych użytkowników (o ile Portal udostępnia taką funkcjonalność) do swojego Konta za pomocą mechanizmów dostępnych w Portalu. W tym celu inicjuje proces aktywacji podanego adresu e-mail jako kolejnego Użytkownika Systemu w kontekście Partnera, zgodnie z zapisami Regulaminu.
§5
Konto
- Partner nie ma prawa do udostępniania konta w Portalu ani Usług osobom trzecim. Działania i zaniechania wykonywane za pomocą Loginu Partnera czy Klucza API oraz ich skutki, w tym działania Użytkowników Systemu, są traktowane jako działania i zaniechania Partnera.
- Partner nie może korzystać z kont w Portalu przypisanych do innych Partnerów.
- Dostęp do konta wymaga zalogowania się przy użyciu Loginu i hasła.
- Partner zobowiązany jest należycie zabezpieczyć i chronić przydzielony mu Login oraz hasło do konta w Portalu, w szczególności zaś nie może ich udostępniać osobom nieuprawnionym.
- Partner w pełni odpowiada za skutki posłużenia się przez osobę nieuprawnioną przedmiotowymi Loginem oraz hasłem, w szczególności zaś za skutki ich użycia w Portalu. Odpowiedzialność ta nie jest zależna od sposobu wejścia osoby nieuprawnionej w posiadanie takich danych.
- W razie zmiany danych Partnera podanych Mobiltek w Portalu Partner ma bezwzględny obowiązek niezwłocznego poinformowania Mobiltek o tym fakcie za pomocą opcji dostępnych w Portalu, celem ponownego pobrania danych z GUS i “białej listy” podatników VAT. Zmiany mogą podlegać weryfikacji zgodnie z §4 Regulaminu.
- Skutki braku aktualizacji danych obciążają Partnera.
- Partner zobowiązany jest na bieżąco odbierać wysyłane do niego informacje czy Komunikaty.
- Z zastrzeżeniem pkt 10 poniżej, utrzymanie aktywności Konta wymaga posiadania niezerowego stanu środków na Koncie.
- Zerowy stan środków na aktywnym Koncie ma miejsce w następujących przypadkach:
- odrębne porozumienie z Partnerem przydziela mu kredyt kupiecki i wprowadza rozliczenia z dołu;
- zaistniał w wyniku aktywności (np. realizacji rozsyłki, wnioskowania o Nadpis) i jest dopuszczalny przez maksymalnie 90 dni;
- Środki na Koncie można uzupełnić poprzez wpłatę. Po każdej wpłacie (w jej efekcie) Partner nabywa bon emitowany przez Mobiltek o wartości odpowiadającej kwocie wpłaty. Przedmiotowy bon nie stanowi pieniądza elektronicznego i służy wyłącznie do uiszczania opłat za świadczenia Mobiltek dostępne w ramach Usługi. Bon stanowi tzw. „bon SPV”. Mobiltek wystawia Partnerowi fakturę po każdym nabyciu bonu (wpłacie), o czym Partner jest informowany w Portalu. Pobranie takiej faktury leży w gestii Partnera a Mobiltek nie ponosi odpowiedzialności za zaniechanie jej pobrania przez Partnera.
- Mobiltek może zablokować Konto Partnera w Portalu w przypadku:
- podejrzenia nieuprawnionego użycia konta w Portalu;
- naruszenia przez Partnera lub osobę posługującą się jego kontem w Portalu postanowień Regulaminu, Umowy, zasad korzystania z Usługi;
- zaistnienia uzasadnionej przyczyny dotyczącej bezpieczeństwa Portalu lub systemu informatycznego Mobiltek;
- braku aktywności (realizacji rozsyłek, wpłat lub wnioskowania o nadpis) przez okres 90 dni przy jednoczesnym braku środków na Koncie Partnera w Portalu na pokrycie opłat wymaganych zgodnie z Cennikiem;
- wynikającym z przepisu prawa powszechnie obowiązującego;
- zaprzestania prowadzenia przez Partnera działalności gospodarczej;
- jeśli w uzasadnionej ocenie Mobiltek Konto zostało założone wyłącznie w celu rozesłania Wiadomości Testowych lub niezgodnego z Regulaminem ich wykorzystania;
- wyzerowania Konta na skutek uiszczenia opłat zgodnie z Cennikiem;
- Zablokowanie Konta Partnera w Portalu powoduje, że jest ono nieaktywne, co w szczególności uniemożliwia korzystanie z Usługi wszystkim Użytkownikom Systemu związanym z Kontem Partnera oraz unieważnia Klucze API.
- O zablokowaniu Konta w Portalu Mobiltek zawiadamia Partnera e-mailowo lub Komunikatem, chyba że zawiadomienie takie jest zakazane przez przepis prawa lub naruszałoby reguły bezpieczeństwa.
- Odblokowanie konta w Portalu jest możliwe, po ustaniu przyczyn blokady. Klient powiadamiany jest o tym e-mailowo lub Komunikatem.
- Mobiltek jest uprawniony do usunięcia Konta Partnera w Portalu w razie:
- utrzymywania się okoliczności wymienionych w pkt. 12 d) przez okres kolejnych 180 dni;
- rozwiązania, wypowiedzenia czy wygaśnięcia Umowy;
- nie uzyskania przez konto Zarejestrowane statusu konta Aktywnego w ciągu 30 dni od dnia uzyskania statusu konta Zarejestrowanego;
- gdy Partner lub osoba działająca w jego imieniu zgłosi wniosek o zaprzestanie przetwarzania jej danych osobowych przez Mobiltek lub wniesie sprzeciw wobec ich przetwarzania czy inny środek, który spowoduje, iż przedmiotowe dane nie będą mogły być nadal przetwarzane a przynajmniej w celu wykonania Umowy;
- naruszenia przez Partnera lub osobę posługującą się jego kontem w Portalu postanowień Regulaminu, Umowy czy przepisu prawa powszechnie obowiązującego w związku z korzystaniem z Portalu i/lub Usług;
- wysunięcia takiego żądania przez Operatora w związku z treścią lub formą komunikatów wysłanych do Użytkowników Końcowych przez Partnera z użyciem Portalu.
- Usunięcie Konta stanowi rozwiązanie Umowy bez wypowiedzenia przez Mobiltek.
- Usługodawca ma prawo usunąć wszelkie dane zamieszczone w Portalu przez Usługobiorcę w ramach korzystania z Usługi – niezwłocznie po wygaśnięciu, rozwiązaniu, wypowiedzeniu lub odstąpieniu od Umowy w tym po usunięciu Konta Partnera.
- Po rozwiązaniu Umowy Mobiltek: wystawi fakturę korygującą na kwotę salda Partnera w Portalu (o ile takie saldo jest większe od 0 zł) i zwróci Partnerowi takie saldo (koszt przelewu zgodny z Cennikiem ponosi Partner i koszt ten jest pokrywany z salda przed tym zwrotem pomniejszając kwotę zwrotu) wyłącznie na jego rachunek bankowy widniejący na tzw. „białej liście” podatników VAT. Jeżeli jednak saldo to jest niższe niż zgodny z Cennikiem koszt przelewu do Partnera, wówczas zwrot nie następuje, a saldo przepada na rzecz Mobiltek.
- Partner ma prawo w każdym czasie za pomocą opcji dostępnej w Portalu, domagać się zwrotu całości salda. Kwota zwrotu pomniejszana jest o koszt przelewu zgodny z Cennikiem (koszt ponosi Partner i koszt ten pokrywany jest z salda przed tym zwrotem pomniejszając kwotę zwrotu). Jeżeli jednak saldo to jest niższe niż zgodny z Cennikiem koszt przelewu do Partnera, wówczas zwrot nie następuje. Mobiltek wystawi fakturę korygującą na zwracaną kwotę. Jeżeli saldo po zwrocie wynosi 0 (zero)
§6
Usługa
- Opis dostępnych planów Usługi jest zawarty w Cenniku.
- Wybór planu Usługi przez Partnera następuje w Portalu, lub jest ustalany indywidualnie pomiędzy Stronami.
- Partner może wnioskować za pośrednictwem Portalu o przydzielenie:
- Numeru Dedykowanego
- Własnego Nadpisu
- W przypadku planu Usługi obejmującego własny Nadpis w polu nadawcy, ustala się następujące zasady:
- Złożenie wniosku, o którym mowa powyżej może wiązać się z bezzwrotnymi opłatami zgodnie z Cennikiem;
- Nadpis może składać się maksymalnie z 11 znaków, dopuszczalne znaki to: a-z A-Z 0-9 oraz znaki specjalne: spacja, kropka, myślnik;
- Nadpis musi składać się z cyfr i liter, ale nie może mieć 4 lub więcej cyfr w jednym ciągu;
- Każde zgłoszenie Nadpisu wymaga akceptacji Mobiltek; brak akceptacji nie zwalnia z obowiązku uiszczenia opłaty za zgłoszenie Nadpisu zgodnie z Cennikiem;
- Zgłoszenie Nadpisu, który może – w ocenie Mobiltek - stanowić naruszenie praw osób trzecich, w szczególności o treści odpowiadającej znakowi towarowemu czy innemu oznaczeniu odróżniającemu osoby trzeciej wymaga przedstawienia pisemnej zgody takiej osoby udzielonej zgodnie z zasadami reprezentacji;
- Brak wyłączności Partnera na daną treść Nadpisu;
- Prawo do korzystania z własnego Nadpisu, z którego Partner nie korzysta przez kolejnych 6 (sześć) miesięcy może zostać przez Mobiltek odebrane;
- Nadpis musi być zgodny z Ustawą z dnia 28 lipca 2023 r. o zwalczaniu nadużyć w komunikacji elektronicznej;
- Wniosek o przydzielenie Numeru Dedykowanego zostanie rozpatrzony indywidualnie zgodnie z możliwościami technicznymi.
- Komunikaty, Nadpisy i inne treści wysyłane do Użytkowników Końcowych za pomocą Usługi nie mogą być sprzeczne z przepisami powszechnie obowiązującymi (tak w miejscu wysłania, jak i w miejscu odebrania przez Użytkownika Końcowego), Regulaminem, zasadami współżycia społecznego, nie mogą naruszać dobrego imienia Mobiltek ani Operatora ani nie mogą służyć do podszywania się pod osoby trzecie.
§7
Prawa i obowiązki Mobiltek
- Usługodawca zobowiązuje się:
- świadczyć Usługę na warunkach określonych Regulaminem, z zachowaniem należytej staranności;
- utrzymywać System Informatyczny w stanie umożliwiającym mu świadczenie Usługi;
- przetwarzać dane osobowe Usługobiorców będących osobami fizycznymi, a w przypadku pozostałych Usługobiorców dane osobowe osób je reprezentujących, oraz administrować tymi danymi osobowymi w sposób zgodny z przepisami prawa;
- dokładać starań, aby zapewnić prawidłowe i nieprzerwane funkcjonowanie Portalu oraz usuwać usterki w działaniu Usługi niezwłocznie po zgłoszeniu lub wykryciu danej usterki na zasadach przewidzianych Regulaminem;
- rozpatrywać reklamacje Usługobiorcy na zasadach określonych w Regulaminie;
- udostępniać Usługobiorcy Portal na zasadach określonych w Regulaminie.
- Mobiltek zastrzega sobie prawo do użycia znaków graficznych lub innych oznaczeń odróżniających Partnera w formie logo, nazwy firmy lub adresu URL w celu wskazania tego Partnera jako podmiotu, który korzysta z Usługi, jak również umieszczenia na stronach internetowych i w materiałach reklamowych Mobiltek informacji o Partnerze jako podmiocie korzystającym z usług oferowanych przez Mobiltek.
- Usługodawca zastrzega sobie możliwość prowadzenia prac konserwacyjnych, które mogą zakłócić lub przejściowo uniemożliwić korzystanie z Usługi w tym z Portalu.
§8
Obowiązki Partnera
- Partner ma obowiązek świadczenia usług Użytkownikom Końcowym zgodnie z przepisami aktualnie obowiązującego powszechnie prawa oraz zgodnie z postanowieniami Regulaminu w szczególności Partner zobowiązuje się do:
- jeżeli nie zostanie uzgodnione inaczej - opracowywania, publikowania i udostępniania Mobiltek oraz Użytkownikom regulaminu/ów o ile taki będzie konieczny;
- przesyłania wszelkich komunikatów w sposób zgodny z przepisami prawa powszechnie obowiązującymi oraz zgodnie z Umową. Partner nie ma w szczególności prawa wysyłać ani udostępniać (w tym w regulaminach żadnych komunikatów sugerujących, iż nadawcą komunikatów wysyłanych przez Partnera jest Operator;
- powstrzymywania się od rozsyłania do abonentów sieci telefonii komórkowej treści stanowiących rodzaj masowego broadcasting’u SMS/MMS (tzw. „spam”) (bez wyraźnej, jasnej i świadomej zgody odbiorcy, na co Usługobiorca ma dowody), ani też innych treści niezgodnych z prawem lub z dobrymi obyczajami, naruszających wizerunek Operatora, kontrowersyjnych moralnie lub światopoglądowo, mogących zagrażać psychicznemu, uczuciowemu lub fizycznemu rozwojowi dzieci i młodzieży przy czym Strony przyjmują, że do oceny charakteru takich elementów zastosowanie będą miały przepisy Rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 23 czerwca 2005 r. w sprawie kwalifikowania audycji lub innych przekazów mogących mieć negatywny wpływ na prawidłowy fizyczny, psychiczny lub moralny rozwój małoletnich oraz audycji lub innych przekazów przeznaczonych dla danej kategorii wiekowej małoletnich, stosowania wzorów symboli graficznych i formuł zapowiedzi (Dz.U. z 2005 r., nr 130, poz. 1089 z późniejszymi zmianami);
- powstrzymywania się od wprowadzania do komunikacji z Użytkownikami Końcowymi elementów, które mogą mieć negatywny wpływ na prawidłowy fizyczny, psychiczny, lub moralny rozwój dzieci i młodzieży, przy czym Strony przyjmują, że do oceny charakteru takich elementów zastosowanie będą miały przepisy powołanego wyżej Rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 23 czerwca 2005 r. z późniejszymi zmianami;
- powstrzymywania się od wszelkich form podszywania się pod inne podmioty, zachęcania Użytkowników Końcowych do niekorzystnych dla nich zachowań, tzw. “scam” czy innych tego typu.
- Partner jest zobowiązany przestrzegania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w tym w zakresie tworzenia oraz obsługi i administrowania zbiorami danych Użytkowników Końcowych. Partner ma obowiązek uzyskać wyraźną zgodę Użytkownika Końcowego na przetwarzanie jego danych osobowych. To samo dotyczy uzyskiwania zgód Użytkowników na przesyłanie im niezamówionych informacji handlowych w rozumieniu przepisów ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną a uzyskiwane zgody winny obejmować również możliwość korzystania z automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego zgodnie z art. 172 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne.
- W przypadku, jeśli treści zawarte w komunikatach kierowanych przez Partnera do Użytkowników Końcowych będą stanowiły utwór w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych („Utwory”), Partner gwarantuje, że ich wykorzystanie nie będzie stanowić naruszenia przez Mobiltek ani Operatorów GSM praw własności intelektualnej.
- Partner gwarantuje, że ani Mobiltek ani Operator nie będą zobowiązane ponosić jakichkolwiek dodatkowych opłat związanych z licencjami czy przeniesieniem praw zgodnie z postanowieniami niniejszego paragrafu, w szczególności zaś opłat na rzecz organizacji zbiorowego zarządzania prawami (np. ZAIKS).
- Partner ma ponadto obowiązek stosowania się do wytycznych zawartych w Portalu czy przesyłanych Komunikatów.
§9
Reklamacje
- Usługobiorca jest uprawniony do składania reklamacji.
- Reklamacje mogą dotyczyć nieprawidłowości w wykonaniu Usługi.
- Reklamacja powinna zostać złożona za pośrednictwem poczty elektronicznej kierowanej na adres e-mail: [email protected].
- Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać:
- datę, kiedy zdarzenie miało miejsce;
- oznaczenie Usługobiorcy, w tym adres jego poczty elektronicznej;
- szczegółowy opis zdarzenia stanowiącego przyczynę reklamacji.
- Reklamacje będą rozpatrywane w kolejności ich wpływania do Usługodawcy.
- Reklamacja złożona w formie elektronicznej powinna być rozpatrzona przez Usługodawcę w ciągu 10 (dziesięciu) dni roboczych od dnia jej otrzymania. Jeżeli w tym terminie reklamacja nie może być rozpatrzona, Usługodawca zobowiązany jest do powiadomienia o tym Usługobiorcy w Portalu lub pisemnie w formie wiadomości wysłanej na adres poczty elektronicznej Usługobiorcy z podaniem przyczyny oraz przewidywanego terminu rozpatrzenia reklamacji.
- O sposobie załatwienia reklamacji Mobiltek informuje w Portalu lub pisemnie w formie wiadomości wysłanej na adres poczty elektronicznej przypisany do konta Usługobiorcy lub ten, z którego złożono reklamację.
§10
Dane osobowe Partnerów. Informacja handlowa
- Usługodawca przetwarza, w szczególności następujące dane osobowe Usługobiorcy będącego osobą fizyczną lub odpowiednio osoby fizycznej reprezentującej Usługobiorcę nie będącego osobą fizyczną:
- imię;
- nazwisko;
- adresy poczty elektronicznej;
- numer telefonu;
- login;
- nr rachunku bankowego (nie dotyczy reprezentanta podmiotu).
- Wymienione powyżej dane osobowe są niezbędne do świadczenia Usługi.
- Szczegółowe informacje na temat danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności Portalu dostępnej na stronie internetowej Portalu.
- Usługodawca może przetwarzać również dane eksploatacyjne wskazane w art. 18 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Usługodawca zastrzega sobie ponadto prawo do umieszczania w Portalu reklam Usługodawcy lub reklam osób trzecich.
- W przypadku naruszenia postanowień Regulaminu przez Usługobiorcę, Usługodawca ma prawo przetwarzać dane osobowe Usługobiorcy w celu ustalenia jego odpowiedzialności, a także przekazać te dane odpowiednim organom władzy publicznej.
§11
Naruszenia
- W przypadku naruszenia przez Partnera postanowień Regulaminu, Umowy lub Komunikatu, Partner zobowiązuje się pokryć – na zasadach ogólnych – wszelkie koszty, w tym koszty pomocy prawnej, jakie Mobiltek poniesie w związku z dochodzeniem przez osoby trzecie, w tym Użytkowników Końcowych czy Operatorów, roszczeń przeciwko Mobiltek w związku z Usługami udostępnionymi Partnerowi, jak również zobowiązuje się pokryć wszelkie szkody wyrządzone Mobiltek, na zasadach ogólnych.
- Mobiltek nie ponosi odpowiedzialności za skutki złożenia (odpowiednio braku aktualizacji) przez Partnera lub w jego imieniu nieprawdziwych oświadczeń, w szczególności wskazanych w §3 ust 3 Regulaminu.
- Wyłączna odpowiedzialność za treść oraz formę komunikacji kierowanej do Użytkowników Końcowych przez Partnera leży po stronie Partnera.
- Za skutki posłużenia się przez osobę nieuprawnioną loginem lub hasłem do Konta w Portalu (odpowiednio Kluczem API), w szczególności zaś za skutki ich użycia w Portalu, odpowiedzialność ponosi Partner.
- W przypadku naruszenia postanowień Umowy przez Mobiltek, Usługodawca zobowiązuje się pokryć szkody rzeczywiste wyrządzone Partnerowi, w uzasadnionej wysokości, na zasadach ogólnych. Mobiltek nie ponosi odpowiedzialności za utratę korzyści czy inne szkody pośrednie związane z naruszeniem postanowień Umowy. Górna granica odpowiedzialności Mobiltek wobec Partnera za jakiekolwiek szkody wyrządzone mu w związku z Umową, czy to wskutek deliktu czy niewykonania lub niewłaściwego wykonania zobowiązania jest ograniczona do kwoty 10.000 zł. Ograniczenie to nie dotyczy szkód na osobie ani wyrządzonych z winy umyślnej.
§12
Obowiązywanie Umowy
- Umowa jest zawarta na czas nieokreślony.
- Każda ze Stron Umowy ma prawo jej wypowiedzenia z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego. W przypadku Partnera, złożenie przez niego w Portalu wniosku o zamknięcie Konta jest równoznaczne z wypowiedzeniem Umowy. Mobiltek może wypowiedzieć także Umowę w formie wiadomości poczty elektronicznej wysłanej na adres e-mail Partnera podany w Portalu.
- Rozwiązanie Umowy, w tym w drodze jej wypowiedzenia, jest równoznaczne z usunięciem Konta.
- Mobiltek może wypowiedzieć Umowę w szczególności w przypadku, gdy:
- Partner naruszył oświadczenia wskazane w §3 ust 3 Regulaminu;
- Partner naruszył obowiązki wynikające z Regulaminu, Umowy czy przepisów prawa powszechnie obowiązującego i nie usunął skutków naruszania lub nie zaprzestał naruszeń pomimo wezwania do tego i wyznaczenia mu dodatkowego terminu;
- nastąpiło zabezpieczenie lub zajęcie praw Partnera wynikających z Umowy w postępowaniu sądowym, dochodzeniu lub śledztwie;
- Partner zaprzestał wykonywania swoich wymagalnych zobowiązań;
- Partner naruszył przepisy prawa powszechnie obowiązującego, dobre obyczaje, zasady współżycia społecznego czy prawa osób trzecich w związku z Umową;
- zajdzie przypadek, w którym zgodnie z Regulaminem Mobiltek jest uprawniony do usunięcia Konta Partnera w Portalu.
- Mobiltek ma prawo rozwiązania Umowy bez wypowiedzenia w razie rażącego naruszenia przez Partnera Umowy, w tym gdy:
- Mobiltek uzyska od organów państwowych informację o popełnieniu lub podejrzeniu popełnienia przez Partnera (lub odpowiednio z użyciem jego loginu oraz hasła do Portalu) wykroczenia lub przestępstwa z wykorzystaniem Portalu lub w związku z korzystaniem z Portalu;
- z żądaniem takim wystąpił uprawniony do tego organ publiczny lub Operator w związku z podejrzeniem naruszenia prawa przez Partnera związanym ze świadczeniem przez niego usług z wykorzystaniem Usług, w tym praw Użytkowników Końcowych.
§13
Cesja Praw i Obowiązków
- Partner nie może przenieść całości lub części praw lub obowiązków wynikających z Umowy na jakikolwiek podmiot trzeci bez uprzedniej zgody Mobiltek. Zgoda taka może być udzielona wyłącznie na rzecz innego Partnera. Warunkiem zgody jest m.in. posiadanie przez Partnera uregulowanych zobowiązań wobec Mobiltek.
- Mobiltek ma prawo przeniesienia praw i obowiązków z Umowy na dowolny podmiot trzeci bez potrzeby odrębnej zgody Partnera.
§14
Poufność
- Strony zobowiązują się do zachowania w tajemnicy wszelkich warunków niniejszej Umowy, wszelkich ustaleń pisemnych i ustnych dokonanych pomiędzy Stronami, a także wszelkich uzyskanych od drugiej Strony informacji technicznych, technologicznych, marketingowych, handlowych, prawnych, organizacyjnych itp.
- Informacje, o których mowa w pkt 1 powyżej, nie mogą być przekazywane pośrednio lub bezpośrednio jakiejkolwiek osobie trzeciej, natomiast w ramach struktur organizacyjnych Stron, dostęp do tych informacji posiadać będą jedynie pracownicy, podwykonawcy i przedstawiciele Stron, których dostęp do informacji jest uzasadniony ze względu na ich stanowisko służbowe lub udział w wykonaniu Umowy.
- Ujawnienie przez którąkolwiek ze Stron jakiejkolwiek informacji poufnej innym, niż opisane powyżej podmiotom, wymagać będzie każdorazowo pisemnej zgody drugiej Strony, chyba że są to informacje publicznie dostępne, a ich ujawnienie nie nastąpiło w wyniku naruszenia postanowień niniejszej Umowy.
- Obowiązek zachowania poufności przewidzianej w niniejszym paragrafie obowiązywać będzie przez cały okres trwania Umowy, jak również przez okres dwóch lat po jej wygaśnięciu.
- Obowiązek zachowania poufności nie dotyczy przypadków ujawniania informacji na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności ustawy o rachunkowości i prawa o publicznym obrocie papierami wartościowymi.
- Informacje, o których mowa w ust.1 powyżej stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 11 ust.4 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji będą niezależnie od powyższych postanowień traktowane zgodnie z przepisami przedmiotowej ustawy.
§15
Zmiana Regulaminu
- Usługodawca uprawniony jest do dokonania zmiany postanowień Regulaminu, w całości lub części, w szczególności w razie zaistnienia jednej z wymienionych niżej przyczyn:
- zmiana przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na treść postanowień Regulaminu podlegających zmianie, w tym zmiany przepisów prawa dotyczące ochrony konsumentów, przepisów prawa podatkowego, przepisów o ubezpieczeniach społecznych czy przepisów prawa telekomunikacyjnego lub dotyczących usług płatniczych;
- zmiany technologiczne dotyczące Usługi, czy Systemu Informatycznego zaistniałe po stronie Mobiltek czy podmiotów współpracujących z Mobiltek, o ile zmiany te skutkują zmianą kosztów obsługi Portalu czy Usługi;
- podniesienie poziomu bezpieczeństwa Usługi, zmiana zakresu funkcjonalności Usługi czy poziomu ochrony danych osobowych;
- zmiany w budowie lub koncepcji świadczenia Usług;
- zmiana interpretacji przepisów prawa, w tym prawa podatkowego, wynikła z orzeczenia sądu, decyzji lub postanowienia, rekomendacji czy zalecenia właściwego organu państwowego, o ile dotyczy kwestii związanych z Usługą czy Usługami;
- zaprzestania czy ograniczenia świadczenia Usług;
- zmiana stawek opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych czy od osób fizycznych, jak również zmiana zasad opodatkowania czy stawek podatku VAT, o ile mają wpływ na treść postanowień Regulaminu;
- wprowadzenie nowych podatków czy danin publicznych mających charakter obowiązkowy, skutkujących wzrostem obciążeń Mobiltek w związku z Usługą czy Usługami;
- zaistnienie pozostającej w związku z Usługą czy Usługami zmiany: cen energii, usług telekomunikacyjnych, rozliczeń bankowych, obsługi Systemu Informatycznego Mobiltek;
- wzrost kosztów ponoszonych przez Mobiltek na rzecz podmiotów współpracujących z Mobiltek przy Portalu lub Usługach, w tym zmiana warunków finansowych współpracy Mobiltek z Operatorami.
- Aktualny Regulamin jest dostępny w siedzibie Mobiltek oraz na stronie internetowej Portalu pod adresem https://smartsend.pl/.
- O zmianie Regulaminu Usługodawca poinformuje Usługobiorcę przesyłając mu taką informację w drodze wiadomości poczty elektronicznej wysłanej na adres Usługobiorcy podany w toku rejestracji lub w drodze Komunikatu. W takim przypadku Usługobiorca ma prawo wypowiedzenia Umowy w terminie 7 dni od dnia poinformowania o zmianie Regulaminu, a do upływu okresu wypowiedzenia obowiązują go postanowienia dotychczasowego Regulaminu. O zmianie takiej, Usługodawca może informować także w Portalu, w szczególności podczas logowania.
- Mobiltek poinformuje o terminie wejścia w życie zmian Regulaminu z wyprzedzeniem nie krótszym niż 7 dni. Zmienione postanowienia Regulaminu dotyczą, od dnia ich wejścia w życie, wszystkich Usług niezależnie od daty ich zawarcia (zamówienia).
§16
Postanowienia Końcowe
- W sprawach nieuregulowanych Umową lub Regulaminem znajdują zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.
- Wszelkie spory wynikające z Umowy będą rozstrzygane przez właściwy miejscowo dla siedziby Mobiltek sąd powszechny.
- Regulamin niniejszy został zatwierdzony przez Zarząd Centrum Technologii Mobilnych Mobiltek sp. z o.o. w dniu 31.05.2024 r. i wchodzi w życie z tym dniem.
Załącznik 1
Cennik
PLAN | WELCOME PACK (TESTOWY) | BASIC | STANDARD | PRO |
---|---|---|---|---|
Cena netto za SMS na numery polskich operatorów | 0 zł | 0,070 zł | 0,075 zł | 0,085 zł |
Cena netto za SMS na numery zagraniczne1 | x | x | x | x |
Wieloczęściowy SMS | max 1 | max 2 | max 5 | max 9 |
Numer nadawcy z puli SmartSend (9-cio cyfrowy) | TAK | TAK | TAK | TAK |
Dedykowany numer nadawcy | x | x | x | TAK |
Odbieranie wiadomości przychodzących | x | x | x | TAK |
Nadpis z puli SmartSend | x | x | TAK | TAK |
Dedykowany nadpis | x | x | x | TAK |
Dostęp API | TAK | TAK | TAK | TAK |
Szablony wiadomości | TAK | TAK | TAK | TAK |
Eksport kontaktów | TAK | TAK | TAK | TAK |
Import kontaktów | TAK | TAK | TAK | TAK |
Dostęp do historii i raportów | TAK | TAK | TAK | TAK |
Dostęp do rozliczeń | TAK | TAK | TAK | TAK |
Dodatkowe informacje i opłaty netto | |
---|---|
Minimalna kwota zasilenia Konta (kwota do wykorzystania na rozsyłki). | 50 zł |
Opłata za prowadzenie Konta, na którym przez 90 dni nie zrealizowano żadnej rozsyłki lub wpłaty, naliczana co 30 dni(2). | 5 zł |
Jednorazowa opłata za każdy zgłoszony własny Nadpis - nazwę w polu nadawcy, która będzie wyświetlała się Twojemu odbiorcy zamiast numeru telefonu. Opłata naliczana także w razie braku akceptacji Mobiltek dla danego Nadpisu. | 50 zł |
Opłata za uruchomienie Dedykowanego Numeru do rozsyłki | Ustalana indywidualnie |
Opłata abonamentowa za utrzymanie Dedykowanego Numeru do rozsyłki | Ustalana indywidualnie |
Koszt zwrotu środków | 3 zł |
Informacja dodatkowe:
- Wszystkie podane wyżej kwoty są cenami netto i zostaną powiększone o należny podatek VAT.
- Wszystkie opłaty są pobierane z salda konta zasilanego Bonem SPV.
(1) Warunki międzynarodowej wysyłki ustalane są indywidualnie.
(2) Jeśli Partner posiada środki w saldzie, ale od 90 dni nie zrealizował żadnej rozsyłki SMS lub wpłaty (nabycie Bonu SPV), Mobiltek nalicza mu co 30 dni przewidzianą w Cenniku opłatę za prowadzenie konta, tak długo, jak na koncie tym są środki na jej pokrycie. W przypadku częściowego pokrycia opłata za dany okres jest obliczana proporcjonalnie do wysokości tych środków, a okres korzystania z konta w ramach tej niższej opłaty jest proporcjonalnie skracany.
Welcome Pack (Testowy):
- otrzymuje nowy zarejestrowany Partner; naliczany raz na numer telefonu użyty do weryfikacji w procesie rejestracji konta, po rejestracji;
- 20 SMS typu basic, każdy wysłany sms będzie zawierać automatycznie dodawany tekst: „Wysłane ze smartsend.pl”;
- Welcome Pack nie podlega zwrotowi (jego równowartość) w gotówce;
- czas ważności Welcome Pack – 2 tygodnie od rejestracji Konta; po upływie tego okresu Welcome Pack wygasa.
Załącznik 2
UOPDO
UMOWA POWIERZENIA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
zawarta pomiędzy Partnerem korzystającym z Usługi („Klient” lub „Administrator”) a Mobiltek („Procesor” lub „Podmiot Przetwarzający”).
W związku z Umową główną, na podstawie której Procesor świadczy dla Klienta w zakresie i na warunkach ustalonych w Umowie głównej usługi, które są związane z przetwarzaniem Danych Osobowych przez Procesora jako Podmiot przetwarzający.
Artykuł 1. Definicje
1.1 Administrator — administrator w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO;
1.2 Dane osobowe — dane osobowe w rozumieniu art. 4 pkt 1 RODO;
1.3 Dane osobowe Klienta — Dane osobowe określone w Art. 2 ust. 2 Umowy powierzenia;
1.4 Naruszenie ochrony danych osobowych — naruszenie ochrony danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 12 RODO;
1.5 Podmiot przetwarzający — podmiot przetwarzający w rozumieniu art. 4 pkt 8 RODO.
1.6 Przetwarzanie — przetwarzanie danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 2 RODO;
1.7 RODO — Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
1.8 Umowa główna — zawarta między Stronami umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną dotycząca Usługi (zgodnie z definicjami zawartymi w Regulaminie) dotycząca m.in. zasad korzystania przez Partnera z Usługi SmartSend;
1.9 Umowa powierzenia — niniejsza umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych, stanowiąca zgodnie z wolą Stron integralną część Umowy głównej.
Artykuł 2. Przedmiot umowy
2.1 Niniejsza Umowa określa warunki Przetwarzania przez Procesora w imieniu Administratora Danych osobowych Klienta określonych poniżej w Art. 2 ust. 2 w zakresie Usług wykonywanych na podstawie Umowy głównej, wskazanych w Art. 2 ust.3.
2.2 Klient powierza Procesorowi Przetwarzanie następujących Danych osobowych:
2.2.1 dane dotyczące MSISDN Użytkowników Końcowych w związku z korzystaniem z Usługi SmartSend;
2.2.2 Dane identyfikacyjne (imię, nazwisko, adres e-mail)
2.2.3 Dane adresowe (kod, miasto, ulica, numer domu)
2.3 W przypadku konieczności dokonania modyfikacji rodzaju danych wskazanych na liście, tj. dodania nowych danych lub usunięcia danych osobowych wskazanych na dzień zawarcia Umowy, Klient poinformuje o tym Procesora w formie pisemnej lub mailowej, przy czym każdorazowa modyfikacja danych osobowych wskazanych na liście nie wymaga formy aneksu do niniejszej Umowy, a jedynie pisemnego oświadczenia Klienta złożonego
Procesorowi z dokładnym wskazaniem modyfikacji danych osobowych, jakie wprowadza w liście.
2.4 Kategorie osób, których Dane osobowe dotyczą:
2.4.1 klienci Administratora, w tym użytkownicy MSISDN.
2.5 Procesor będzie przetwarzał Dane osobowe Klienta w zakresie realizacji Umowy głównej.
2.6 Powierzenie Przetwarzania Danych osobowych Klienta następuje w celu wykonania Umowy głównej.
Artykuł 3. Przetwarzanie Danych osobowych Klienta przez Procesora
3.1 Procesor będzie przetwarzał Dane Osobowe Klienta wyłącznie w celu, w zakresie i na warunkach określonych w Umowie powierzenia.
3.2 Procesor będzie przetwarzał Dane osobowe Klienta w zakresie świadczenia Usług w sposób częściowo zautomatyzowany, w tym w formie elektronicznej w systemie informatycznym.
3.3 Strony uzgadniają, że Dane osobowe Klienta będą przetwarzane zgodnie z poleceniami Administratora, które powinny być przesyłane do Procesora przez Klienta w formie pisemnej. Polecenia przekazane w innej formie nie są wiążące do momentu ich przesłania w uzgodnionej formie. Termin realizacji każdego polecenia powinien być uzgodniony przez Strony. Polecenie, które dotyczy zmiany zakresu lub sposobu świadczenia usług objętych Umową główną lub wykonania dodatkowej usługi jest traktowane jak zlecenie Procesorowi dodatkowej usługi, za wykonanie której Procesor może zażądać dodatkowego wynagrodzenia. Takie polecenie może zostać złożone wyłącznie poprzez podpisanie przez obie Strony odpowiedniego zamówienia lub aneksu do Umowy głównej. Do polecenia, które dotyczy środków technicznych i organizacyjnych stosowanych przez Procesora zastosowanie ma Art. 6 ust.4.
3.4 Procesor poinformuje Klienta, jeżeli polecenie Administratora przekazane mu zgodnie z Art. 3 ust.3, uznać należy za niezgodne z RODO lub innymi przepisami o ochronie danych osobowych.
Artykuł 4. Okres przetwarzania
4.1 Dane osobowe Klienta będą przetwarzane przez Procesora w okresie wykonywania Usług, z zastrzeżeniem Art. 4 ust. 2 i 3.
4.2 O ile niniejsza umowa lub Umowa główna nie stanowi inaczej, po zakończeniu współpracy Stron na podstawie Umowy głównej, Procesor wyda Klientowi Dane osobowe Klienta, które na dzień przekazania będą znajdowały się w posiadaniu Procesora, zgodnie z warunkami i w terminie określonym w Umowie głównej. Jeżeli Umowa główna nie określa warunków lub terminu wydania Danych osobowych Klienta, wydanie tych danych następuje na podstawie zamówienia Klienta, po uzgodnieniu jego warunków z Procesorem.
4.3 O ile Umowa główna lub niniejsza umowa nie stanowi inaczej, Procesor usuwa Dane osobowe Klienta oraz ich kopie niezwłocznie po upływie okresu niezbędnego do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń wynikających lub mogących wynikać z Umowy głównej lub Umowy powierzenia.
4.4 Postanowienia Art. 4 ust. 2 i 3 pozostają w mocy po rozwiązaniu lub wygaśnięciu Umowy powierzenia.
Artykuł 5. Obowiązki Procesora
5.1 Procesor zobowiązuje do przestrzegania Umowy powierzenia i właściwych przepisów prawa mających zastosowanie do Przetwarzania Danych osobowych stanowiącego przedmiot Umowy powierzenia, w szczególności zobowiązuje się do przestrzegania obowiązków Podmiotu przetwarzającego wynikających z RODO.
5.2 Procesor zapewnia, by osoby upoważnione przez Procesora do Przetwarzania danych osobowych zobowiązały się do zachowania tajemnicy lub podlegały odpowiedniemu ustawowemu obowiązkowi zachowania tajemnicy.
5.3 Procesor podejmuje środki organizacyjne i techniczne właściwe zgodnie z art. 32 RODO do Przetwarzania Danych osobowych Klienta przez Podmiot przetwarzający w zakresie Usług świadczonych zgodnie z Umową główną.
5.4 W zakresie pomocy dla Administratora przy realizacji obowiązku wdrożenia przez Administratora odpowiednich środków organizacyjnych i technicznych, o której mowa art.28 ust. 3 pkt f) RODO, uwzględniając charakter Przetwarzania oraz dostępne mu informacje, Procesor zobowiązany jest do:
5.4.1 wdrożenia środków organizacyjnych i technicznych zgodnie z Art. 5 ust.3;
5.4.2 udzielania w miarę możliwości informacji o możliwych do zastosowania innych lub dodatkowych środkach technicznych i organizacyjnych – na zapytanie Klienta złożone na podstawie Art. 6 ust.1.
5.5 W zakresie pomocy dla Administratora przy realizacji obowiązku wykonania oceny skutków dla ochrony danych oraz uprzednich konsultacji z organem nadzorczym, o której mowa art.28 ust. 3 pkt f) RODO, uwzględniając charakter Przetwarzania oraz dostępne mu informacje, Procesor zobowiązany jest do:
5.5.1 udostępnienia na żądanie Administratora standardowej dokumentacji Procesora zawierającej opis środków technicznych i organizacyjnych stosowanych przez Procesora zgodnie z Art. 5 ust.3;
5.5.2 udzielania w miarę możliwości dodatkowych informacji dotyczących stosowanych lub możliwych do zastosowania przez Procesora środków technicznych i organizacyjnych – na zapytanie Klienta złożone na podstawie Art. 6 ust.1;
5.5.3 udzielania w miarę możliwości dodatkowych informacji związanych z zapytaniem organu nadzorczego w toku uprzednich konsultacji – na zapytanie Klienta złożone na podstawie Art. 6 ust.1.
5.6 W zakresie pomocy dla Administratora przy realizacji obowiązku dokonywania zgłoszenia Naruszenia ochrony danych osobowych do organu nadzorczego oraz zawiadamiania o Naruszeniu ochrony danych osobowych osób, których dane dotyczą, o której mowa art.28 ust. 3 pkt f) RODO, uwzględniając charakter Przetwarzania oraz dostępne mu informacje Procesor zobowiązany jest do:
5.6.1. zgłoszenia Klientowi bez zbędnej zwłoki na adres email wskazanym przez Klienta do korespondencji z tematem poprzedzonym oznaczeniem [RODO] Naruszenia ochrony danych osobowych stwierdzonego przez Procesora w związku z wykonywaniem Umowy powierzenia;
5.6.2. udzielenia Klientowi w miarę możliwości dodatkowych informacji dotyczących stwierdzonego przez Klienta lub zgłoszonego przez Procesora Naruszenia ochrony danych osobowych w zakresie niezbędnym do ustalenia przez Klienta prawdopodobieństwa wystąpienia ryzyka naruszenia praw lub wolności osób, których Dane osobowe są objęte tym naruszeniem, oraz w zakresie niezbędnym do dokonania przez Klienta zgodnie z art. 33 i 34 RODO zgłoszenia Naruszenia ochrony danych osobowych do organu nadzorczego lub zawiadamiania o Naruszeniu ochrony danych osobowych osób, których dane dotyczą – na zapytanie Klienta złożone na podstawie Art. 6 ust.2.
5.7. W przypadku stwierdzenia Naruszenia ochrony danych osobowych spowodowanego z winy Procesora lub z winy podwykonawcy Procesora, Procesor dokona przeglądu stosowanych środków technicznych i organizacyjnych oraz w razie potrzeby i w miarę możliwości wprowadzi odpowiednie zmiany w celu zapobiegnięcia powtórzeniu się takiego Naruszenia ochrony danych osobowych w przyszłości.
Artykuł 6. Uprawnienia Klienta
6.1 W okresie obowiązywania Umowy głównej Klient jest uprawniony do składania zapytań o informacje określonych w Art. 5 oraz żądania – w stopniu nieprzekraczającym racjonalnych granic tych aktywności, od Procesora udzielenia informacji dotyczących sposobu wykonywania Umowy powierzenia przez Procesor. Realizacja zapytań Klienta może polegać na odpowiedzi na pojedyncze pytania, na przygotowaniu ustalonych przez Strony raportów lub analiz lub innej ustalonej przez Strony formie odpowiedzi – w stopniu nieprzekraczającym racjonalnych granic tych aktywności i jest wykonywana w ramach rozliczeń, o których mowa w Umowie głównej.
6.2 Klient jest uprawniony do składania zapytań o informacje dotyczące Naruszenia ochrony danych osobowych, o którym mowa w Art. 5 ust.6 na adres email: [email protected] z tematem poprzedzonym oznaczeniem [RODO]. Realizacja zapytań Klienta może polegać na odpowiedzi na pojedyncze pytania lub mieć inną ustaloną przez Strony formę i jest wykonywana w ramach rozliczeń, o których mowa w Umowie głównej, jeżeli Naruszenie ochrony danych osobowych zostało spowodowane z winy Procesora.
6.3 Klient jest upoważniony do przeprowadzenia audytu w celu weryfikacji przestrzegania Umowy powierzenia przez Procesora, bezpośrednio lub za pośrednictwem upoważnionego audytora, z zastrzeżeniem następujących warunków:
6.3.1 audytorem Klienta nie może być podmiot prowadzący działalność konkurencyjną wobec Procesora lub innej spółki z grupy Procesora, ani podmiot z nim powiązany lub jego pracownik lub podmiot/osoba z nim współpracująca, bez względu na podstawę zatrudnienia lub współpracy;
6.3.2 audyt może obejmować wysyłanie zapytań, analizę dokumentów, rozmowy z pracownikami/współpracownikami Procesora lub podwykonawców Procesora oraz wizytację lokali Procesora lub podwykonawców Procesora, o ile mają bezpośredni związek w wykonywaniem Umowy powierzenia;
6.3.3 audyt nie może obejmować informacji lub dokumentów dotyczących innych klientów Procesora, ani zmierzać lub skutkować uzyskaniem dostępu Klienta do Danych Osobowych innych niż Dane Osobowe Klienta lub do danych poufnych Procesora lub innych podmiotów;
6.3.4 Procesor może uzależnić udział audytora lub wyznaczonego pracownika Klienta w audycie od uprzedniego zawarcia odpowiedniej umowy poufności z Procesorem lub podwykonawcą Procesora;
6.3.5 w czasie audytu Klient i audytor mają obowiązek przestrzegania wewnętrznych procedur i polityk Procesora lub podwykonawcy Procesora dotyczących bezpieczeństwa i poufności;
6.3.6 audyt nie powinien być przeprowadzany częściej niż raz w roku kalendarzowym i nie powinien trwać dłużej niż 14 dni;
6.3.7 termin audytu powinien być uzgodniony przez Strony, przy czym Klient powinien zgłosić zamiar przeprowadzenia audytu co najmniej 30 dni przed jego proponowanym terminem;
6.3.8 Procesor zobowiązany jest do aktywnego udziału w audycie i odpowiedniej współpracy z Klientem i audytorem;
6.3.9 każda ze Stron pokrywa własne koszty związane z przeprowadzeniem audytu, przy czym Klient pokrywa każdorazowo wszystkie koszty audytora.
6.4 Klient może w każdym czasie wnioskować o wdrożenie nowych lub zmianę stosowanych przez Procesora środków technicznych i organizacyjnych. W przypadku takiego żądania Klienta, o ile jest to zasadne i możliwe do zrealizowania bez zmiany organizacji lub naruszenia ciągłości działania przedsiębiorstwa Procesora lub jego podwykonawcy, Procesor przedłoży Klientowi ofertę i Strony ustalą w drodze negocjacji warunki zmiany lub wdrożenia nowych środków technicznych i organizacyjnych.
6.5 Klient powinien korzystać z uprawnień określonych w niniejszej Umowie powierzenia w taki sposób by nie zakłócić wykonywania Umowy głównej oraz prowadzenia bieżącej działalności przez Procesora i jego podwykonawców.
Artykuł 7. Oświadczenia i obowiązki Klienta
7.1 Klient oświadcza, że jest Administratorem Danych osobowych Klienta i gwarantuje, że są przez niego przetwarzane zgodnie z prawem.
7.2 Klient oświadcza, że dokonał wyboru Procesora jako usługodawcy, biorąc pod uwagę wiedzę fachową, wiarygodność i zasoby Procesora oraz jego ofertę w zakresie zapewnienia wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych.
7.3 Klient zobowiązuje do przestrzegania Umowy powierzenia oraz właściwych przepisów prawa mających zastosowanie do Przetwarzania danych osobowych, w szczególności zobowiązuje się do przestrzegania obowiązków Administratora wynikających z RODO.
Artykuł 8. Podwykonawcy Procesora
8.1 Klient wyraża zgodę na dalsze powierzenie Przetwarzania Danych osobowych Klienta w ramach usług zlecanych przez Procesora innym podmiotom po uprzednim powiadomieniu Klienta o takim podwykonawcy z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem. Obowiązek powiadomienia nie dotyczy: Operatorów w rozumieniu postanowień Umowy głównej ani osób zatrudnianych przez Procesora na warunkach „B2B”.
8.2 Procesor zobowiązuje się współpracować z takimi podwykonawcami, którzy zapewniają wdrożenie takich środków technicznych i organizacyjnych, aby Przetwarzanie odpowiadało wymogom RODO.
8.3 Procesor zawrze z każdym podwykonawcą, który będzie przetwarzał Dane osobowe Klienta stosowną umowę, nakładającą na podwykonawcę odpowiednie obowiązki ochrony Danych osobowych.
8.4 Jeżeli podwykonawca Procesora nie wywiąże się ze spoczywających na nim obowiązków ochrony Danych osobowych Klienta, Procesor ponosi wobec Klienta odpowiedzialność za niewypełnienie obowiązków przez podwykonawcę tak jak za własne działania i zaniechania.
Artykuł 9. Odpowiedzialność Stron Umowy
9.1 Klient odpowiada za prawidłowe wykonywanie obowiązków Administratora zgodnie z RODO, innymi właściwymi przepisami ochrony danych osobowych i niniejszą Umową powierzenia.
9.2 Procesor odpowiada za prawidłowe wykonywanie obowiązków Podmiotu przetwarzającego zgodnie z RODO, innymi właściwymi przepisami ochrony danych osobowych i niniejszą Umową powierzenia.
9.3 Umowa powierzenia stanowi integralną część Umowy głównej i jej naruszenie stanowi naruszenie Umowy głównej. W związku z tym, w zakresie dozwolonym przepisami prawa, odpowiedzialność każdej ze Stron wobec drugiej Strony Umowy powierzenia, z tytułu naruszenia RODO, innych właściwych przepisów ochrony danych osobowych lub Umowy powierzenia podlega ograniczeniu lub wyłączeniu zgodnie z postanowieniami Umowy głównej.
9.4 Odpowiedzialność Procesora za wykonanie polecenia Administratora, które jest niezgodne z RODO lub innymi przepisami o ochronie danych osobowych oraz w związku z poleceniami Administratora, które nie zostały złożone zgodnie z Art. 3 ust.3, jest wyłączona.
9.5 Postanowienia Art. 9 pozostają w mocy po rozwiązaniu lub wygaśnięciu Umowy powierzenia.
Artykuł 10. Wyłączna właściwość sądu i wybór prawa właściwego dla Umowy
10.1 Strony uzgadniają, że właściwe dla Umowy powierzenia będzie prawo obowiązujące w Polsce, zaś do rozstrzygania sporów właściwy będzie sąd powszechny w Krakowie.
10.2 W sprawach nieuregulowanych w niniejszej Umowie powierzenia zastosowanie będzie miało RODO oraz właściwe przepisy prawa polskiego.
Artykuł 11. Miejsca przetwarzania Danych osobowych Klienta
11.1 Dane osobowe Klienta będą przez Podmiot Przetwarzający przetwarzane w miejscach, których aktualna lista jest publikowana przez Procesora na stronie internetowej pod adresem: https://mobiltek.pl/miejsca-przetwarzania/. Lista takich miejsc aktualna na dzień zawarcia tej umowy zawarta jest w poniższej tabeli:
Opis | Kraj | Miasto | Adres | Uwagi |
---|---|---|---|---|
Siedziba główna | Polska | 30-529 Kraków | Józefińska 2 Piętro 1 | Serwerownia |
Chmura obliczeniowa | Polska | 02-673 Warszawa | Konstruktorska 5 | Serwerownia |
Chmura obliczeniowa | Polska | 32-050 Skawina | Krakowska 43 | Serwerownia |
Chmura obliczeniowa | Polska | 04-186 Warszawa | Grochowska 21a | Serwerownia |
Chmura obliczeniowa | Polska | 02-627 Warszawa | Domaniewska 44a | Serwerownia |
11.2 Procesor zastrzega sobie prawo zmiany miejsc/a przetwarzania Danych osobowych Klienta, o czym informuje Klienta z niezbędnym wyprzedzeniem w trybie roboczym (np. e-mail). Zmiany takich miejsc będą uwzględnianie w treści strony internetowej, o której mowa w ust 1 powyżej.
Artykuł 12. Postanowienia różne
12.1 Dla uniknięcia wątpliwości Strony potwierdzają, że Umowa powierzenia nie dotyczy czynności, w których administratorem nie jest Administrator, czyli w szczególności procesu świadczenia usługi telekomunikacyjnej o podwyższonej opłacie.
12.2 Dla uniknięcia wątpliwości Strony potwierdzają, że Umowa powierzenia nie ogranicza Podmiotu Przetwarzającego w przetwarzaniu Danych osobowych Klienta w celach innych niż określone przez Klienta, jeżeli Podmiot Przetwarzający ma do takiego przetwarzania własną podstawę prawną (np. w przypadku dochodzenia roszczeń lub wykonania obowiązków prawnych, jeśli dane są do tego niezbędne). W takim przypadku administratorem Danych osobowych Klienta nie będzie już Klient, a Podmiot Przetwarzający.
12.3 Administrator przyjmuje do wiadomości, że Dane osobowe Klienta, których przetwarzanie powierza Procesorowi na podstawie niniejszej umowy mogą być zawarte w zbiorach danych innych niż Klient administratorów i Podmiot Przetwarzający może je przetwarzać na podstawie innych, niż niniejsza umowa, podstaw prawnych.
Artykuł 13. Postanowienia końcowe
13.1 W sprawach nieuregulowanych w niniejszej Umowie powierzenia zastosowanie będzie miało RODO oraz właściwe przepisy prawa polskiego.
13.2 Umowa powierzenia wchodzi w życie ze skutkiem od dnia wejścia w życie Umowy głównej, stanowi integralną część Umowy głównej i zostaje zawarta na okres wykonywania Umowy głównej.
13.3 Rozwiązanie lub wygaśnięcie Umowy głównej skutkuje odpowiednio rozwiązaniem lub wygaśnięciem Umowy powierzenia bez potrzeby składania dodatkowych oświadczeń. Rozwiązanie Umowy powierzenia przed upływem okresu na jaki została zawarta Umowa główna bez jednoczesnego rozwiązania Umowy głównej jest wyłączone.
13.4 Przeniesienie praw i obowiązków wynikających z niniejszej Umowy powierzenia jest dopuszczalne wyłącznie w przypadku, gdy następuje przeniesienie praw i obowiązków wynikających z Umowy głównej. W takim wypadku zmiana Strony Umowy powierzenia następuje na takich samych warunkach jakie określa Umowa główna dla zmiany Strony Umowy głównej.
13.5 Strony uzgadniają, że Przetwarzanie danych osobowych przez Procesora będzie wykonywane wyłącznie na terytorium Unii Europejskiej. Przekazanie przez Procesora Danych osobowych Klienta do państwa trzeciego wymaga uprzedniej zgody Klienta w formie pisemnej lub dokumentowej, chyba że obowiązek taki nakłada na niego prawo Unii Europejskiej lub prawo państwa członkowskiego, któremu podlega Podmiot przetwarzający. W takim przypadku przed rozpoczęciem Przetwarzania Procesor informuje Klienta o tym obowiązku prawnym, o ile prawo to nie zabrania udzielania takiej informacji z uwagi na ważny interes publiczny.
13.6 Umowa powierzenia i Umowa główna regulują w sposób całkowity uzgodnione przez Strony warunki Przetwarzania Danych osobowych Klienta przez Procesora w związku z wykonywaniem Umowy głównej i uchylają jakiekolwiek wcześniejsze ustalenia Stron dokonane w tym zakresie. W przypadku rozbieżności postanowień Umowy powierzenia i Umowy głównej pierwszeństwo mają postanowienia Umowy powierzenia.
13.7 Wszelkie zmiany lub uzupełnienia Umowy powierzenia wymagają pod rygorem nieważności zachowania takiej formy, jak zastrzeżono dla zmiany Umowy głównej.